人気ブログランキング | 話題のタグを見る

toboggan/slide そり

Small talk
What season is your favorite? Why?
What did you do over the weekend?

My favorite season is summer because I have a summer holiday.
On Sunday I went to the Youth center and made a ceramic cup and plate. It was fun.
陶器のお皿とコップを作ったそうです。

My favorite season is summer because I go to my grandma's house in Ibaraki.
On Sunday I went to the booksore and bought a book of short stories for girls and boys. I'm looking forward to reading it.
買った本を持ってきて見せてくれました。かなり分厚い本でした。本のタイトルにしないで、子ども向けの短編集という言い方で説明しました。

My favorite season is Autumn because my birthday is in November.
Yesterday I had my birthday party at home. My grandparents came and gave me a digital camera. My parents gave me a music player. I was happy.
お誕生日にデジタルカメラとアイポッドシャッフルを買ってもらったそうです。みんなからわぁーと声が上がりました。どんな曲を入れて聞いているのかな?英語の曲は入っていないそうです。残念。

ORT: Reading
Castle Adventure
New Words: Village in the snow

Craft: Calendar December, 2009
by teddybearclub | 2009-11-30 21:03 | M4:00(P3-4)