人気ブログランキング | 話題のタグを見る

ノベライズ本

Small talk
Today's topic; What will you do for Valentine's day?

Today is Monday, January 24th.

I will make Valentine's day cards for myself and display them in my room.
On Saturday I went to the book store. I bought an animation novelization. I already read it. The novel was better than I expected and it was actually fun to read.
アニメのノベライズ本を買ったそうです。Kari先生がノベライズ本とは何か、わからないというので説明しました。小説などが映画化されることはあっても、映画を小説化するというのは知らなかったそうです。Aちゃんが、これは日本だけなのかなぁと言いました。

I will make chocolate for my brother and father.
On Saturday I went to a flower arranging class with my mom. I made a chick out of chrysanthemum, olive leaves, red pepper and buttons. It was difficult but I did good job.
生け花のクラスで、キンポー菊、唐辛子、オリーブの葉、ボタンを使ってひよこを作ったそうです。
難しかったけれど、よくできていたとのことでした。

ORT' The Great Race
Reading
Timeを計りました。

Craft; Calendar February, 2011
ノベライズ本_d0020017_2253409.jpg

カレンダーに描いたバレンタイン・デーのときによく使うCandy heartの絵を見て、どうしてI luv Uと書くの?と質問されました。発音が同じ文字を当てたり、縮めたりするのよとKari先生。遊び心も入っていますよね。
ノベライズ本_d0020017_22582972.jpg

by teddybearclub | 2011-01-24 22:53 | M4:00(P3-4)