人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Are you serious?

Small talk
On Sunday my school had a festival. I worked at a game booth. Because there was a festival on Sunday. We had no school on Monday. This weekend I will start to study for next week.

On Sunday I had soccr practice. On Saturday I stayed at home because it was raining all day. While I was home I studied.

塾のことをcram schoolと言っています。休みの日も家で勉強、その後も塾に行く子が土曜日はずっと勉強していたという話をしたら、先生はびっくり?
Did you have a break?
When did you have a relax time?
お休み時間もワークをやっているというとAre you serious?とさらにびっくり
この時の表現Are you serious? Oh, really?というのはそのまま単語を直訳して意味をとるのではなく、え~~!と驚いているときに言う言葉だと説明しました。

また数学の進度が日本はアメリカよりもずっと進んでいることも驚いていました。
中学生が今、試験勉強しているのは2次関数というのにもAre you seriou??でした。
2次関数...quadratic function

Up and Away 3: Unit 18-19
Workbook p.26-27
Iregulal nouns, Non-count nouns
person-people, child-children, man-men, woman-women, mouse-mice, tooth-teeth
a/an/some

Reading:時間がなくてできませんでした。

Game:時間がなくてできませんでした
by teddybearclub | 2006-06-01 21:08 | T6:30(Kids)