人気ブログランキング | 話題のタグを見る

あなたの性格は?

Small talk
What is your charactor?
What did you do over the weekend?

My charactor is unyilding.
On Sunday I went to the Y150 festival with my family. I went to dufferent places and collected stamps. I got four stamps. I bought a Y150 stuffed animal. It was fun!
性格は負けず嫌いだそうです。日曜日にY150のイベントに行って、スタンプラリーをやったそうなのですが、スタンプラリーは英語にはなく、またそれを1語であらわす表現がなくて、スタンプラリーとはこういうものという説明で文章にしました。またY150のイメージキャラクターは「たねまる」というそうですが、絵まで描いて説明しましたが、英語では簡単に「Y150 stuffed animal」になりました。

My charctor is diligent.
On Saturday we ordered a birthday cake for my brother. It had a Y150 charactor on it. The candle was a number 5. It was yummy!
性格は頑張り屋さんだそうです。1語で表現するのをいろいろ考えた結果diligentになりました。
お誕生日のケーキには「たねまる」のキャラクター付きということで、今「たねまる」が流行っているのかな?


ORT: The New House
New words
Reading

Craft: Calendar October, 2009
ハロウィーンの絵を描いていました。
by teddybearclub | 2009-09-24 21:31 | T3:30(P1-2)