人気ブログランキング | 話題のタグを見る

sibling

今日からKari先生が担当になりました。

Small talk
Today is Monday, February 1st.

I can cook chicken ramen.
On Saturday I cleaned my room. I moved my books to the book shelf in the living room. I was tired!
Aちゃんは本をよく読んでいるので、本がかなり増えてしまったのでしょうね。お片づけは1日がかりだったそうです。

I can cook curry.
On Sunday I went to *** Saty with my family. We bought 5 mobile phones. After that we went to my grandma's house. We celebrated my grandma's birthday and my parents' wedding anniversary.
kari先生にGrandmaは何歳になったのか聞かれましたが、わからないそうです。(^^; 内緒にしているのかな? カレーは作れるけれど、あまり好きじゃないということでした。え~~、とびっくり!カレーは子ども達が好きなメニューの上位にあげられるのに。

I can cook miso soup.
On Saturday I played a game called Proffessor Laton and the witch's whistle. Tha game was difficult and I could not finish it.
「レイトン教授と魔神の笛」というゲームの説明を、スペルがわからなかったので、Proffessor Laton and the witch's whistleと訳しましたが、インターネットで調べたら「Professor Layton and the Specter's Flute」とありました。Eちゃん、直しておいてくださいね。

Ask to Kari
それぞれ1人5個ずつ先生に質問をしました。
Favorite
Disney charactor-Bell
color-blue
number-6
animal-white tiger
food-ice cream
flower-daisy
cartoon charactor-Bugs Bunny
word-fantastic!
sweet-Reeses-peanut butter cup
shape-haert
season-spring
When is your birthday? -March 21st
What will you be reborn as? -a bird
What kind of dog do you like?- Shiba
What taste do you like? -Dark(Chocolate)

先生にも質問してもらいたいと子ども達が言うので、先生にも質問してもらいました。
好きな色
誕生日
好きな食べ物
好きなスポーツ
兄弟はいる? 
先生がsibling(きょうだいー一語で兄弟、姉妹を表せる)を使ったので、最初子ども達は??となりましたが、意味がわかって答えることができました。これからはこの単語も使っていきたいと思います。


ORT: Village in the snow
Reading
by teddybearclub | 2010-02-01 20:38 | M4:00(P3-4)