人気ブログランキング | 話題のタグを見る

It's okay

Small talk
*On Friday I made chocolate for Valentine's Day with my friend. It was hard to make 27 chocolates! But it was fun!

*On Sunday I made chocolate brownies for Valentine's day with my sister. It took 5 hours to make them. It was fun.

*On Sunday I did paper-cutting using origami paper. I made a dragonfly, rabbit and a snowflake pattern. It was fun!

切り絵をPaper cuttingと表しました。彼はそのあと上手にトンボやウサギとリスが追いかけっこをしている切り絵を作ってくれました。
(最近放送している「白夜行」のドラマで小学生の男の子が器用に切り絵を作っていましたが、子どもがそんなに上手には作れないと思っていたのに、クラスの子どもたちがとても上手に作ったのでびっくりしました!!)


*On Sunday I went to the game center with my dad and sister. I played a lottery game and won 2 packes of fresh strawberries. However I don't like them. It was okay.

Donnaがgame centerというのは名前?総称?と聞きました。もし名前だったら大文字になり、一般的な施設を指すのなら小文字でよいとのことでした。
クジで当たったイチゴが2パック。当たったのは嬉しいけれど、イチゴは余り好きではなかったのでがっかり。そういうときに良くも悪くもなしのような感じーまぁまぁーというときにはIt's okay!と使うのよとDonna先生。表情もまぁまぁだったよという顔で使います。


Story: The Valentine Express
It\'s okay_d0020017_11433188.jpg
Craft: Valentine's day card
Happy Valentine's Day!!と書き、クラスのお友達へのカードを作りました。Valentine Expressに載っていたキューピッドの絵を描いている子もいて、凝ったものができました。
by teddybearclub | 2006-02-13 20:37 | M5:30(P4)