人気ブログランキング | 話題のタグを見る

会話をする

Small talk
On Saturday I went to the soccer field with my friends. We helped pick up soccer balls from the field. It tooks 30 mins. After that we watched the game.It was interesting!

On Sunday I went to college campus for the third grade English placement test. It was second stage speaking test. It was not difficult but I was nervous.
英検3級の2次試験を受けてきたそうです。

ORT: In the Garden
Reading

Kipper and the Giant
New words

Activity: Ask to Nicole
Sub teacherのNicole先生に質問をしました。
出身地、
好きなスポーツ、食べ物、色、車、数字、映画、歌手、俳優、本、虫
住まい、日本語は話せますか?ペットはいますか?誕生日、Hero(TV番組)は知っていますか?ピアノは弾けますか?趣味は?
子ども達は質問に一言コメントを付けていました。僕も好きです。僕は~が好きです。など
そのやり取りが短い会話になります。さらにそれを深めれば、長い会話へと続くでしょう。子ども達は少しずつコツをつかんできたと思いました。

by teddybearclub | 2008-07-14 20:43 | M6:00(J1,2)