人気ブログランキング | 話題のタグを見る

おたく

Small talk
1.What is your favorite movie?
2.What did you do over the weekend?

My favorite movie is Pirate of the Carebean.
On Wednesday I went to the movie theatre with my friends. I watched Detactive Conan-Ebony Chaser. We were chatting and my other friend asked us to be quiet. The movie was exciting!!

My favorite movie is Harry Potter.
On Friday I noticed that all my friends are nerd. My friends are obsessed with cartoon charactors. I was very shocked!
*気がついたら周りの友達は皆「おたく」だったというので、みんなで大笑いしてしまいました。「おたく」はまだ国際語にはなっていないようで、Nancyは知りませんでした。
「おたく」を意味する英語はnerd, dork, geekなど。Maniacとは少し意味が違うそうです。新しい単語をいくつか知る機会が持てました。

ORT: The Tesure Chest
New words p.1-16

Craft: Belated Mother's Day card
おたく_d0020017_18342525.jpg

by teddybearclub | 2009-05-11 21:28 | M6:00(J1,2)